Jan Willem van Elten werkt als productontwerper voor interieurarchitecten en merken. Dat gaat goed, maar hij mist een netwerk, gelijkgestemden waarmee hij over werk kan praten. Dat vindt hij nu bij DDD. Zijn vragen aan zijn coach Maarten Smit gaan vooral over zijn positionering. Bouw ik een eigen merk op? En hoe werk ik aan mijn naamsbekendheid? Doe ik van concept tot productie alles zelf en verkoop ik mijn producten direct? Werk ik op basis van facturen of royalties? Genoeg vragen, waarbij Maarten van ABN AMRO hem helpt.
Djenné Fila startte na haar afstuderen aan de kunstacademie als kinderboekenillustrator. Dat ging de afgelopen jaren behoorlijk goed. Maar nu is het tijd om haar grenzen te verleggen, haar illustraties te laten bestaan buiten het boek. Haar hulpvraag aan haar ABN AMRO-coach Paul van Sprundel gaat over de balans tussen werk en privé en haar inkomsten.
Samen met BNO en ABN AMRO interviewden we enkele ontwerpers en hun coaches binnen Driving Dutch Design. Wat leren ze van elkaar en hoe verloopt het coachingstraject? Ontdek de verhalen van Jan Willem van Elten, Djenné Fila, Edward van Dongen en Jack Westerlaken en Lisa Mandemaker. Lees het volledige artikel met daarin de Drivers en hun coaches aan het woord. En ontdek ook hoe ontwerpers Thom Bindels, Asja Keeman and Bram de Vos samen met hun coaches van ABN AMRO op zoek gaan naar de balans tussen ethiek en commercie in dit artikel.
Meer weten over Driving Dutch Design op DDW21? Check de programmapagina!