ABN AMRO ondersteunt de Dutch Design Week al sinds 2009. Aanvankelijk als partner, en sinds 2011 als trotse hoofdsponsor.
Designers die er vol voor gaan
Succes is meer dan geld verdienen alleen. Succes wordt ook bepaald door de impact die we hebben op onze omgeving. Als die positief is, komen de financiële resultaten vanzelf. Bij alles wat we doen, vragen we ons als bank af: how can we bank for better, for generations to come? Duurzaamheid zit in het hart van ABN AMRO's strategie. Want om het klimaatakkoord van Parijs te bereiken, moet iedereen meedoen, ook ondernemers. ABN AMRO ondersteunt talentvolle, Dutch designers die er vol voor gaan en denken vanuit een duurzaam perspectief. Door onze kennis over te dragen, netwerken in te zetten, de designers een podium te bieden en opdrachten te geven.
Tien maanden lang ondernemerschap ontwikkelen
Op initiatief van ABN AMRO is het jaarlijks terugkerende Driving Dutch Design opgezet. In dit programma ondersteunt de bank jaarlijks [twintig] ontwerptalenten gedurende tien maanden in hun ondernemerschap. Dat doen ze in samenwerking met de Dutch Design Foundation en de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers.
Onder begeleiding van een personal coach van ABN AMRO leren de ontwerpers in masterclasses van verschillende experts en co-creatiesessies hoe zij hun onderneming kunnen laten groeien. Als afsluiting van het programma presenteren de deelnemers tijdens de Dutch Design Week hun ontwerpen en businessplannen aan 150 potentiële opdrachtgevers. Ook zijn hun ontwerpen te zien in hun gezamenlijke expositie tijdens de Dutch Design Week. Driving Dutch Design is inmiddels een drijvende kracht achter het succes van meer dan 120 getalenteerde designers.
Bekijk hier welke ontwerpers ABN AMRO in de schijnwerpers zet tijdens de Dutch Design Week!