Dit jaar doen er maar liefst 26 talenten mee aan het 10-maanden durende professionaliseringstraject, waaronder vier ontwerp duo’s. Een overzicht van de deelnemende studio’s vind je hier.
Iedere maand volgen deze Drivers gezamenlijk masterclasses op het gebied van profilering, communicatie, financiering, bedrijfsvoering en presentatie. Daarnaast ontwikkelen de ontwerpers zich persoonlijk met een ABN AMRO coach. In Bureau DDD werken ze vanaf april aan een gezamenlijke presentatie op Dutch Design Week met o.a. een expo, het ‘Drivers Pitch Event[j1] ’ en een publicatie.
Ilona Roolvink (ABN AMRO), Patrick Aarts Sen (BNO) en Katja Lucas (DDF) zijn blij met de wederom toegenomen kwaliteit en diversiteit van de deelnemende studio’s. ”De juiste inzichten op het juiste moment in hun ontwikkeling aanbieden en zo deze getalenteerde groep ontwerpers verder te brengen, daar maken ABN AMRO, BNO en DDF zich samen met de andere partners sterk voor”, aldus Katja. Patrick voegt hieraan toe: “We merken dat de alsmaar toenemende belangstelling voor het programma een sterke groep deelnemers heeft opgeleverd. De deelnemers moeten het de komende maanden, onder begeleiding van masters en coaches, uiteraard nog wel waar maken. De eerste reacties zijn wat dat betreft veelbelovend.”
Kijk voor een overzicht van alle deelnemers, partners en informatie over het programma op drivingdutchdesign.nl