De waarde van design
Tien maanden lang doen de 22 DDD20-ontwerpers – samen bekend als de Drivers – mee aan masterclasses, mentorsessies en persoonlijke coaching. Ze reflecteren op de sterk veranderende wereld om hen heen, terwijl ze tegelijkertijd werken aan manieren om zich als ondernemer verder te ontwikkelen.
Â
Om de collectieve en individuele waarde van design te ontdekken, komen tijdens DDW verschillende vormen samen: van social en product design tot communication en research design. DDW is hét platform dat design in de spotlight zet, met als centrale vraag: wat is de waarde van design? In aanloop naar DDW starten de Drivers de discussie.
De discussie aanwakkeren
In de zes weken vóór DDW gaan de Drivers in gesprek over ‘Re-Value’ in een speciale Studio Sessions-podcast. Daarin onderzoeken ze hoe je in turbulente tijden waarde herstelt. De inzichten die ze opdoen, hebben praktisch nut: vorige Drivers hebben echt bijgedragen aan een betere sociale connectie. Zo helpen de designs van oud-deelneemster Gerjanne van Gink mensen met dementie om hun eigenwaarde te behouden.
Re-Value in de praktijk
De podcast is opgedeeld in zes subthema’s: Rebel, Research, Reconnect, Reinvent, Reflect en React. In elke aflevering van één uur gaan drie of vier Drivers de discussie met elkaar aan en geven ze een inkijkje in hun manier van denken. Welke waarden drijven hen? En hoe zien ze de waarde van design, in het coronatijdperk en daarna?
Luister naar de podcast of lees de artikelen van Dutch Design Week. Benieuwd naar de Drivers? Volg hun reis op Instagram.
Meer weten?
Driving Dutch Design is een professionaliserings- en netwerkprogramma voor getalenteerde ontwerpers. Het is een initiatief van DDW hoofdsponsor ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF). Op de website van Driving Dutch Design vind je meer informatie over het programma.