Zoeken

Sluit zoeken
The Symbiocene Forest - Coexistence

BioHybrid Device – Grown Technology

Het Biohybrid Device is een videogamecontroller gekweekt in levende biofilm (SCOBY), die inputs/outputs componenten inbedt door morfogenese

The game controller alone — © Madalina Nicolae and Vivien Rousse

Ons biodesign-onderzoeksteam op het IFT in Parijs heeft een methode ontwikkeld voor het kweken van hybride artefacten met behulp van biofilmgroei. Het doel is om uiteindelijk plastic te vervangen en design naar een nieuw productieparadigma te brengen door artefacten te kweken met morfogenese.

BioHybrid Device – Grown Technology

Decennialang heeft technologische innovatie geen rekening gehouden met duurzaamheidsbeperkingen. Helaas is dit niet meer haalbaar. We moeten onze relatie tot materialiteit en onze benadering van technologie radicaal herzien.
Wat als we in de toekomst functionele interactieve apparaten biologisch zouden kunnen kweken? Hoe zouden ze eruit zien?

Het Biohybrid Device is een videogamecontroller die is gemaakt door biologische en digitale fabricageprocessen samen te smelten. Het vervaagt de grenzen tussen levende en niet-levende systemen door het fabricageproces van morfogenese te gebruiken om elektrisch interactieve elementen in te kapselen. Zo krijgt de controller langzaam vorm naarmate de symbiotische cultuur van bacteriën en gist groeit en zich voortplant, waarbij de geleidende elementen, sensoren en uitgangscomponenten in het materiaal worden opgenomen.

Het Biohybrid Device richt zich op de duurzaamheid, grenzen en implicaties van een biotechnologische toekomst en nodigt uit om de status van objecten en onze huidige productiemiddelen in vraag te stellen.

Play video

Over Vivien Roussel

Het Instituut voor Toekomstige Technologieën is het transdisciplinaire en innovatieve centrum van de Pool Leonard de Vinci. We bedenken realistische, mensgerichte technologieën met langetermijnperspectieven voor onze planeet. Onze innovatieactiviteiten zijn verdeeld over drie groepen
Visitor mode